Zwangerschaps Yoga

Maandag van 19.00 uur tot 20.15 uur Zwangerschaps Yoga
Lokatie: Bibliotheek, Hoofdstraat 110, 7920 AA Zuidwolde

Door Tineke Boersma.  Integrale Yoga. Erkende MKB Opleiding.HBO maatschappelijkwerk, Touch for Health, EFT. Communicatietrainingen
Verschillende ziektekostenverzekeraars vergoeden (voor een deel) de yogalessen

Zwangerschaps Yoga heeft een zeer grote positieve invloed op jezelf en je nog ongeboren kind. We beginnen met ontspanning. Je leert oefeningen zodat je zwangerschap in meer gemak en gezondheid kan verlopen. We doen ademhalingsoefeningen, die je voorbereiden op en helpen bij de bevalling. En Hatha Yoga om je lichaam te helpen soepel en sterk te zijn tijdens de zwangerschap en erna.

Hoe eerder je met de yoga begint hoe mooier. Het is natuurlijk helemaal fantastisch als je al met yoga bezig bent voor je zwangerschap!

Als je het gevoel hebt, yoga is zweverig, het is niets voor mij,  ik kan vast die oefeningen niet, dan nodig ik je van harte uit om een proefles te komen volgen.

Met Zwangerschaps yoga heb je tijd en aandacht voor jezelf en je kindje! Je hebt het misschien wel druk, je baan, het huishouden, je gezin, je familie en dan is het juist heerlijk om jezelf te ontspannen. Om oefeningen te doen die je helpen om bij jezelf te kunnen blijven! Ook veel vrouwen merken dat hun rug, hun schouders veel soepeler worden. Er wordt natuurlijk wat meer gevraagd van je lichaam en je geest!

We besteden ook aandacht aan om van jezelf te houden. Een moeder die van zichzelf houdt, die zichzelf waardeert, zichzelf accepteert, is voor een kind, het gezin, zo waardevol. Je ”bespaart” je kind veel onzekerheden, veel spanning, je best doen om aardig gevonden te worden enz. Door van jezelf te houden, jezelf te waarderen, jezelf te zijn, maak je ruimte voor je kind om zichzelf te zijn en te groeien en ontwikkelen op een positieve manier. Kinderen zijn namelijk heel gevoelig. Ze voelen dat je als moeder van jezelf houdt.

1 keer in de 6 a 8 weken is er ook een partneravond. Samen overleggen we welke maandag het beste uitkomt. Het moet niet,maar het is wel fijn als de partner ook een keer komt.

Naast de yoga nodig ik ook iedere aanstaande moeder van harte uit om extra vitamine C,  magnesium,  Koninginnegelei, vitamine B!2 en foliumzuur te nemen of zeer goede multivitaminen. vit. B6 helpt bijvoorbeeld goed als je s morgens misselijk bent.
zie www.vitamineb12nu.nl www.magnesium.eu www. mens-en-gezondheid-infonu.nl

Volgens de wetenschappelijke rapporten blijkt voor vele mensen en zeker zwangere vrouwen dat magnesium, vitamine B6, vitamine B12 en foliumzuur belangrijk is. Ik nodig je dan ook van harte uit om zelf op onderzoek uit te gaan, informatie in te winnen en dan je wijsheid te volgen. Want ieder mens is uniek!

Heb je straks kinderopvang nodig?  zie www.gastouderopvangalbertha.nl